After a few minutes "default gateway not available" error

GOOGLE TRANSLATE:
I explain my problem. On Friday my computer was used for a virtual class. The link was obtained from a university page and I saw the meeting on the pc without problems, but after a few minutes, approximately 5 minutes, it cut me off. the computer ran out of internet. Right click-> troubleshooter … that fixed my problem and the message was that THE DEFAULT GATEWAY IS NOT AVAILABLE. I went back to the virtual class and did it again about 3 more times, I switched to Microsoft Edge and it did too, the same error, I disconnected my router, I switched to Fire Fox and it did too. I finally finished my meeting with my Android phone on the same network without any problem.

Obviously it’s my computer but I don’t know what to check. Can someone give me guidance. It does not matter if it is in English.

NO ANTIVIRUS INSTALLED
WINDOWS 10 UPDATED
ONLY TESTED ON WIFI
NO PROBLEMS IN ANY OTHER SERVICE

SPANISH

Les explico mi problema. El día viernes se utilizó mi computadora para una clase virtual. El enlace se obtenía desde una página universitaria y la veia en la pc sin problemas, pero después de unos minutos, 5 minutos aproximadamente, me cortaba la conexión a internet. Toda la computadora se quedaba sin internet. Click derecho --> solucionar problemas… eso corrijió mi problema y el mensaje era que LA PUERTA DE ENLACE PREDETERMINADA NO ESTÁ DISPONIBLE. regrese a la clase virtual y lo volvió a hacer unas 3 veces mas, cambié a Microsoft Edge y también lo hizo, el mismo error, desconecté mi router, cambié a Fire Fox y también lo hizo. Finalmente terminé mi reunión con mi telefono Android en la misma red sin ningun problema.

Evidentemente es mi computadora pero no se que debo revisar. Alguien me puede brindar orientación. no importa si es en inglés.